Koszyk

Wykorzystaj darmowe ogłoszenia w serwisie OKENO.pl żeby zwiększyć swoją szansę na korzystną sprzedaż lub wynajem mieszkania. Jak napisać ogłoszenie?

Czego lepiej unikać pisząc ogłoszenie o sprzedaży mieszkania?

 

Na poziom zainteresowania, jakie będzie wzbudzała zamieszczona przez nas oferta, składa się szereg czynników i żadnego nie można pominąć. Niezależnie od tego, jak doskonała jest nasza nieruchomość, którą sprzedajemy, tego typu transakcja to poważna decyzja, więc bardzo istotne jest to, by wzbudzać także zaufanie. Perfekcyjnie przygotowane wnętrze i doskonale zrobione zdjęcia to duża część sukcesu, jednak zachęcony nimi potencjalny nabywca potrzebuje też wielu innych informacji o nieruchomości na sprzedaż, które często wychwytuje między wierszami.

 

Czy warto podkreślać, że śpieszy nam się ze sprzedażą mieszkania czy też domu?

 

Istnieją sformułowania, które można zinterpretować na bardzo różne sposoby. Jeśli zaznaczyliśmy w tytule lub treści naszej oferty, że zależy nam na pilnym dokonaniu transakcji, musimy mieć świadomość z jakimi komunikatami może się to równać. Duża część z nas uważa, że jest to dobry sposób na zasugerowanie gotowości do negocjacyjnej elastyczności, jako że to nie cena czy warunki, ale czas ma być dla nas najbardziej istotnym priorytetem. Istotnie, może być on dużo bardziej zręczny niż bezpośrednie zadeklarowanie chęci obniżania ceny, które może stwarzać wrażenie przyznania niskiej atrakcyjności samego przedmiotu sprzedaży. Nie jest jednak także wykluczone, że potencjalny odbiorca dojdzie do wniosku, że dotychczas po prostu nie udawało się zbyć tej nieruchomości, więc z jakichś przyczyn nie jest warta zainteresowania. Istnieje także możliwość zinterpretowania tego pośpiechu jako związanego z jakimiś nadchodzącymi okolicznościami (w rodzaju np. uciążliwej inwestycji w okolicy), które mogą obniżyć wartość lokalu.

Kwestia ceny jest bardziej istotna, niż może się wydawać. Nie podkreślajmy zanadto, że jest ona atrakcyjna, bo któż z własnej woli rezygnuje z należnego mu zysku? Niewykluczone, że stanie się to przedmiotem domysłów, które nie przysporzą nam zainteresowania. Zakładamy, że każdy sam potrafi liczyć i dostrzeże tą zaletę naszej oferty.

 

Prawda prędzej czy później wyjdzie na jaw

 

Zawsze warto należycie czytelnie wymienić wszystkie zalety oferowanego przez nas mieszkania. Nie przesadzajmy jednak ze słodzeniem, a także uważajmy, jakich przymiotników używamy. Opis, podobnie jak zdjęcia, nie może powodować u potencjalnego nabywcy wrażenia wkraczania w jakiś cudzy, prywatny obszar. Unikajmy więc sentymentalizmu zdradzającego przywiązanie do oferowanej przestrzeni. Sformułowania nazbyt infantylne, nawet jeśli miały dodać trochę pogody, też mogą nie dać najbardziej korzystnego efektu.

Nie ma większego sensu naginanie faktów, jak np. podawanie nierealnych czasów dojazdów do różnych miejsc, ani innych nieścisłych informacji, które można zweryfikować nie wstając od komputera, albo w trakcie oględzin. Nie chodzi tylko o samą uczciwość, ale po prostu o skuteczność promocji – dotarcie do odbiorcy, który potrzebuje właśnie takiego mieszkania, jakie mamy do zaoferowania, oszczędza nasz czas.

Dobre przygotowanie treści oferty jest ważne – wystarczy bowiem zobaczyć jak wiele osób i firm wykorzystuje darmowe ogłoszenia (https://okeno.pl/ogloszenia ) na OKENO, by zdać sobie sprawę z dużej konkurencji. Napisz więc dobry, rzetelny i rzeczowy opis, a z pewnością wzbudzisz zainteresowanie i zaufanie.