Koszyk

Rynek nieruchomości posiada obecnie szeroki wachlarz ofert sprzedaży domów czy też mieszkań, przy czym konkurencja wciąż rośnie. W tej dziedzinie liczy się czas, a jak wiadomo – czas to pieniądz. Jak zatem sprawić, żeby szybko i sprawnie poradzić sobie z wyzwaniem, jakim jest sprzedaż mieszkania lub domu? Oto krótki poradnik.

Odpowiednie oszacowanie ceny

 

Trudności mogą się pojawić wówczas, gdy cena wyznaczona do sprzedaży nieruchomości jest nieodpowiednio oszacowana. Należy wziąć pod uwagę nie tylko standard mieszkania, ale również jego metraż oraz lokalizację. Strzeżmy się sentymentów. Bywa, że właściciel mylnie oszacuje wartość mieszkania właśnie z tego powodu, dlatego żeby tego uniknąć watro sięgnąć po radę profesjonalisty. Cena wówczas nie będzie wygórowana, co może znacznie przyspieszyć proces sprzedaży nieruchomości.

 

Treść i forma, czyli dobrze przygotowana oferta sprzedaży

 

Skoro mamy już cenę, kolejnym krokiem jest przygotowanie oferty sprzedaży. Kluczową rolę na tym etapie odegrają tu wszelkie informacje dotyczące proponowanego mieszkania oraz zdjęcia. Starajmy się szczegółowo napisać treść ogłoszenia. Zatajanie niektórych informacji godzi w wiarygodność. Wprowadzenie w błąd już na starcie nie przyniesie sukcesu a jedynie obustronnie stracony czas, dlatego tworząc ofertę należy kierować się prawdą. Informacje zawarte w ogłoszeniu powinny być napisane przejrzyście. Warto zacząć od najbardziej istotnych elementów, żeby stopniowo przechodzić do mniej ważnych, układając przy tym spójną całość. Treść uporządkowana oraz estetyczna będzie bardziej czytelna dla odbiorcy.

Równie istotny element stanowi zdjęcie. Zainteresowani kupnem nieruchomości, widząc ofertę bez niego mogą być z góry negatywnie nastawieni. Brak zdjęcia może sugerować chęć zatajenia faktycznego stanu lokum ale też potencjalny klient, nie chcąc ryzykować straty czasu na dojazd „w ciemno”, może takie ogłoszenie zwyczajnie zignorować. Robiąc zdjęcia należy zadbać o ich dobrą jakość. Współcześnie, w dobie zaawansowanych smartphonów, brak dobrego sprzętu fotograficznego nie stoi na przeszkodzie do wykonania korzystnego zdjęcia. Warto zadbać o odpowiednie oświetlenie, dlatego najlepszą porą na zrobienie zdjęć będzie dzień. Można w ten sposób zrezygnować z lampy błyskowej, której użycie mogłoby wpłynąć niekorzystnie na efekt końcowy. To, co powinno się na nich znaleźć, to pomieszczenia, w których panuje porządek. Usunięcie z pola widzenia obiektywu zbędnych sprzętów to dodatkowa wskazówka, która podniesie atrakcyjność zdjęć nieruchomości.

Gdzie i jak?

 

Internet oferuje szerokie spektrum różnorodnych portali ogłoszeniowych, zarówno płatnych jak i bezpłatnych. Skuteczność odbioru zwiększy pojawienie się proponowanej oferty sprzedaży na kilku serwisach. Warto wykorzystać możliwość promowania ogłoszenia – dzięki temu, za drobną dopłatą zostanie wyróżnione na szczycie listy, co może być dużym krokiem do sukcesu.

 

Witamy w domu!

 

Błędne, jest stwierdzenie, że lokalizacja to główny czynnik w wyborze nieruchomości. Fakt, jest on ważny, jednak nie aż tak jak pierwsze wrażenie. To ono odegra tu główną rolę, dlatego na tym etapie, należy dokonać wszelkich starań, by było najlepsze. Podstawą, jest pokazanie potencjalnemu kupcowi przestrzeni, w której króluje porządek. Dodatkowym atutem jest jak najbardziej korzystne ustawienie mebli i sprzętów - przestronność lokum to bardzo pożądana cecha. Warto również schować osobiste przedmioty, zdjęcia itp. – przyszły właściciel oglądając nieruchomość musi wyobrażać ją jako swoją. W wyborze nieruchomości równie ważna jest kolorystyka. Lokale urządzone w stonowanej, neutralnej tonacji stanowią dobrą bazę dla mebli w różnym stylu, dlatego bezpiecznie sięgnąć po farbę z takiej palety kolorów. Uniknięcie nietypowego rozwiązania aranżacyjnego pozwoli zmniejszyć ryzyko niechęci potencjalnego kupca związanego z poniesieniem dodatkowych kosztów malowania jeszcze przed przeprowadzką. W przygotowaniu do wizyty należy zadbać nie tylko o walory estetyczne, dlatego dobrym pomysłem jest wywietrzenie lokum przed przyjściem możliwego nabywcy.

 

Dzień otwarty

 

Coraz większą popularnością cieszy się zapożyczony ze Stanów Zjednoczonych ,,Dzień Otwarty”. To rozwiązanie polega na wyborze jednego dnia, podczas którego odbywa się prezentacja nieruchomości, w chwili nieobecności aktualnych lokatorów. Mimo, iż organizacja może być nieco kłopotliwa, to w efekcie może zaoszczędzić sporo czasu. Ważne jest, żeby informacja o „dniu otwartym” pojawiła się minimum dwa tygodnie przed planowanym terminem. Warto zaplanować go na sobotę lub niedzielę, ponieważ są to dni, które mogą odpowiadać w największym stopniu zainteresowanym. Ogłoszenia o dniu otwartym można publikować zarówno na wspomnianych wyżej portalach ale również dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie social mediów, takich jak Facebook. Tam wystarczy utworzyć wydarzenie, udostępnić i czekać na odzew.

 

Pomoc agencji nieruchomości

 

Sprzedaż nieruchomości to proces złożony i bywa czasochłonny, jednak z odpowiednim przygotowaniem może się okazać łatwy oraz przyjemny. W przypadku, kiedy czas jest największym ograniczeniem i znacznie blokuje postęp sprzedaży, można udać się po pomoc specjalisty, czyli agencji nieruchomości. Profesjonalna firma zadba o niezbędne dokumenty, pozwolenia i zgody – sprawnie sfinalizuje proces sprzedaży nieruchomości.